sábado, 29 de septiembre de 2012

I Trail La Vall

Diumenge 23 de setembre va celebrar-se la primera edició de la Trail La Vall que forma part de la Lliga Trail Montgrí, una competició que neix de la unió de tres curses de muntanya:
CAT Torroella de Montgrí  celebrada el 22 d'Abril
TRAIL LA VALL de Bellcaire d'Empordà el 23 Setembre TRAMUNTRAIL de l'Escala el proper 28 Octubre

La cursa tenia un recorregut de 21,8 Km. amb sortida i arribada al municipi de Bellcaire d'Empordà i un desnivell acumulat positiu de 750 metres i que incloïa, entre moltes altres, la pujada al Castell de Montgrí.

A les 8 del matí prenien la sortida 114 participants, dels 135 inscrits inicialment. Entre ells l'únic representant del SdV, en Quim Paradís que va anar a explorar el terreny de cara a enviar una representació més nombrosa de cara a l'any vinent. Comentat que va arribar en el lloc 71 amb un magnifica marca de 2:37:55. Un gran temps per una mitja de muntanya.

El dia va sortir boirós i amb una temperatura molt agradable, cosa que van agrair els corredors. Però a mida que va anar avançant la temperatura va anar pujant i tot i els núvols va fer força calor en el tram final de la cursa.

El recorregut molt maco visualment, com es pot comprovar a les fotos,  ja que córrer per el Montgrí es espectacular, l'únic inconvenient es la dificultat tècnica de la primera mitat de la cursa, es brutal!! Cap a la tercera part de la cursa passes per mig d'unes pinedes amb uns corriols fabulosos que et fan gaudir molt. Te'n oblides de tota l'estona que has caminat per mig de les pedres del Montgrí i et diverteixes molt, l'última part de la cursa i per que no t'oblidis d'on ets et tornen a fer pujar per una muntanya pelada amb pedres que et fan difícil l'ascens i el descens. Per arrodonir la festa l'arribada esta al punt mes alt de Bellcaire no sigui que arribessis sobrat.
L'organització hi ha va posar molta voluntat i el camins estaven molt ben indicats, era molt difícil perdre't. L'avituallament correcte, potser una mica just i si li hem de trobar un "però" el primer avituallament ni el veies de forma que alguns com en Quim se'l van passar pensant que era més endavant.

En resum, una fantàstica cursa. Estaria bé poder completar la trilogia però com ja s'ha comentat la primera va ser a l'abril i la tercera part coincidirà amb les fires de Girona. Potser l'any vinent...

Com que només hem tingut a en Quim com a representant el reportatge fotogràfic d'aquesta crònica està dedicat única i exclusivament a ell.

Recollida de dorsals i bossa del corredor. En Quim de verd saludant a un de la Flama

Instants abans de la sortida
Moment de la sortida. A la part dreta de l'imatge podem apreciar a en Quim

Moment de l'arribada a dalt del Montgrí

Baixant del Castell de Montgrí. De baixada sempre es fa millor cara

Tot lo bo s'acaba i torna la pujada. Molt endarrera queda ja el Castell de Montgrí

Un tram dur de pujada i el núvols que s'esvaeixen. La calor va apretant
En Quim continua imperturbable la pujada, mentre d'altres comencen a fer figa
Instant de l'arribada a meta. Una més al sarró